lördag 29 januari 2011

PÖSS!

Lycka är:
- Att ha en kropp utan opassande knotor som ser ut att tillhöra en svältande gammal tant.
- Att kunna ha byxor utan skärp!
- Att kunna klämma på magen.
- Att avverka BMI-gräns efter BMI-gräns utan att känna ångest eller tvekan.
- Att orka leva utan att behöva ta pauser!
- Att inte behöva känna rädsla för att avlida av att en middag skjuts på någon timme senare än "vanlig" tid.
- Att inte behöva bygga upp sitt liv kring mattider och matplanering. Det löser sig ju!
- Att äta när man är hungrig och kunna äta precis det man är sugen på.
- Att vräka i sig tills magen står åt alla håll och därefter däcka på soffan.

Fan, det är alltså därför jag känner mig så lycklig nu!
Och vilken duktig pojke börjar närma sig BMI 18, mån tro? Hihi!

3 kommentarer:

  1. Och massor, massor mer!

    Sv: Max-lunchen ska jag skriva om strax, ha tålamod, mitt barn! Vad säger dem, tålamod är en dygd?

    SvaraRadera
  2. Du är så duktig Nic!!! :)
    Puss på dig!

    SvaraRadera
  3. sv: Tack, du! Jag kämpar för att komma upp till din nivå, ska du veta. Är så grymt imponerad, än en gång, för jag märker själv.. Skulle jag stanna upp nu och ens tänka tanken på att sluta, så skulle allting bli kaos i mitt huvud. Det gäller att hålla sig på samma spår, inte tappa fotfästet, inte stanna upp. Bara fortsätta, fortsätta, fortsätta.

    Tack!

    SvaraRadera