torsdag 20 januari 2011

LÖÖV

"När ditt korthus faller samman är du aldrig förberedd.
Men jag vet att den som mister allt är inte längre rädd.
Har man inget att förlora kan man satsa tusenfalt.
Då ger styrkan i din ensamhet en möjlighet att övervinna allt.

För när hjärtat väl har brustit och när alla broar bränts.
Är det sant att under askan finns en glöd som åter tänds.
Då finner du en plats för all den kärlek någon ger.

För i det som gått mitt itu ryms det alltid mer."



                      

2 kommentarer:

  1. Puss på dig min älskade <3

    SvaraRadera
  2. Du är hård som en stenpåk, du, men jag klandrar dig inte. Du har all rätt i världen att vara irriterad på mig som mesar (jag mesar galet om man jämför med dig), och det ska få bli ett slut på det. Hittills har det blivit två kanelbullar och en rad choklad utöver. Jag vet, det är inte nog. Men det ska bli massor mer. Jag har fått tusen sparkar i baken nu, och inga ursäkter att inte bara släppa allt och kära på. Äta fastän jag inte vill, fastän jag inte orkar, för att gå upp.

    Tack för det "tough love"-talet. Jag behöver det, bannemig.

    SvaraRadera