torsdag 27 januari 2011

HEY MR VÄTSKEPÅSLAG, WHAT TOOK YOU SO LONG?

Hej där!
Förlåt att jag är världens sämsta bloggare just nu, jag ska bättra mig i framtiden. Lovar!
Så vad har hänt sen sist vi hördes?
Ja, det största måste väl helt klart vara att jag har hunnit fylla 20 bast! Yeay me! Firade såklart med att gå på Systemet på självaste bemärkelsedagen och få ett "Grattis" av kassörskan efter hon synat mitt leg. Jag fick dessutom ett "Grattis" av tågkonduktören efter att ha köpt ett månadskort och gått från skolungdom till ungdom. Det "Grattis":et hade jag dock kunnat slippa, eftersom det innebar en prisökning från 585 till 1000 spänn! GALET! Men i övrigt hade jag en väldigt fin födelsedag med trippla tårtkalas och massa mys. Som det ska vara!
Sen har jag faktiskt hunnit med att för första gången på flera år åka på en riktig förkylning, med feber och hela kittet! Så som jag har förstått så är det ett friskhetstecken när kroppen "tillåter" sig att bli sjuk, så det tackar jag för minsann. Något jag dock helst hade sluppit är att min kropp i sitt förvirrade och ovana tillstånd verkar ha, i samband med förkylningen, bestämt sig för att det minsann nu är dags för att samla på sig vätska! Jag vet ju att det är vanligt när man gör en stor omställning och börjar gå upp i vikt, så jag har väntat det vätskepåslaget ett bra tag nu. Men det var alltså först när jag blev riktigt sjuk som den valde att dyka upp.
Så numera har jag gått upp några kilon enbart i vätska och har en värkande mage som kluckar fint i takt med att jag rör på mig. Det låter ganska komiskt när man beskriver det, men tro mig, det är inte så jäkla komiskt när man är i situationen i fråga. Är det nån därute som känner igen sig i detta förresten?

Nej, nu ska jag käka köttfärslimpa. Puss på er!

1 kommentar: