onsdag 2 februari 2011

UTÖVERÄTANDE - A LOVE (AND SUCCESS) STORY

Vet ni?
Som bekant så har ju jag inom loppet av sådär 1,5 månad lyckats i princip hetsäta mig upp i vikt från BMI 14 till 18. Bara det är värt en applåd, så det så!
Hur som helst så var jag för några kilo sen ganska nojig och rädd för att jag skulle fastna i överätnings/hetsätningsträsket i all evighet. Världens finaste Lovi lugnade mig dock med att suger efter att vräka i sig kopiösa mängder skulle avta allteftersom vikten ökade, och jag valde att helt lita på henne. Hon är ju så jäkla bra och klok den där kvinnan, så varför tveka?  Och kors i taket, det stämde faktiskt!

Tidigare kunde jag OMÖJLIGT räkna upp allt jag hetsat i mig på en kväll, det handlade om så vansinnigt mycket att det helt ärligt inte gick att hålla reda på allt! Det blev liksom allt ifrån mackor till godis, kakor, choklad och ett oändligt antal skålar med yoghurt + müsli, t.ex.
Idag är det annorlunda. Med ett BMI som börjar komma närmare och närmare normalvikt så blir min kropp och mage faktiskt nöjd efter betydligt mindre! Ikväll kan jag faktiskt räkna upp allt jag åt utöver mitt kvällsfika. Detta kommer troligen låta som äckligt stora mängder för vissa av er, medan andra (däribland Lovi) säkert tycker att det låter rimligt. Hur som helst, här kommer en resume av kvällens utöver:

- En halv sats kladdkakesmet + grädde (HAHA)
- Ca. ett hekto naturgodis.
- Ungefär samma mängd lösgodis.
- Två knäckemackor.
- Två mjukmackor.
- Ett par nävar chips.
- En riskaka.
- En morotskaka.
- Några pepparkakor (kanske fem-sex?)
- Tre choklad-småkakor.
- Ett äpple.
- Tre glas mjölk.

And there you had it!
Med tanke på att detta i princip inte är någonting jämfört med ett par veckor sen, så kan ni ju tänka er vilka mängder det krävs för vissa att knata upp i vikt. Med betoning på vissa naturligtvis. Vi är alla unika och givetvis krävs därmed olika stora "tillskott" för att öka i vikt. MEN om man inte provar och utmanar som jag gjort, så får man aldrig veta. Och det var väl lite det som var sensmoralen med detta inlägg. Jag har insett mina fordringar, och vet att många i min sits behöver minst lika mycket som mig för att något ska hända med vikten. Medan andra istället behöver mindre. Grejen är dock att man måste våga prova för att inse detta, vilket jag är tacksam för att jag vågat gjort!

NOTERA ÄN EN GÅNG, jag håller vanligtvis inte koll på hur mycket jag stoppar i mig. Den tiden är tack gode Gud förbi!

7 kommentarer:

  1. Nej, notera hurdana mngder det krävs för en del att gå upp. För andra löser det sig självmant med normala mängder. Tycker det är fult att säga att det ÄR på det viset när det är olika från person till person.

    SvaraRadera
  2. Anonym: Min mening var aldrig att få det att verka som att det ÄR så för alla. Vi är alla olika, och detta är vad som krävs för att något ska hända med vikten för min del.
    Sorry om du tog illa vid dig!

    SvaraRadera
  3. Men åh vad grym du är! Massa kärlek <3

    SvaraRadera
  4. Men du har inte känt dig svullen (i kroppen alltså, inte specifikt magen) av att äta så mycket sötsaker? jag kan känna mig svullen av minsta lilla.. :/ men å andra sidan äter jag inte normalt så då kanske kroppen reagerar extra då man äter godis.

    SvaraRadera
  5. Hmm.. klart jag kan känna mig svullen emellanåt, men det har nog mer med vätskebalansen att göra än sötsakerna i sig. Kroppen reagerar ju med att samla på sig vätska vid obalans, som bekant. Du tror inte att din godis-svullnad mer kan sitta i psyket?

    SvaraRadera
  6. Jag har sagt det förut, men det tål sannerligen att sägas om och om och om och om igen..
    You fucking ROCK! :D
    Du är bara SÅ jävla bra Nislas!

    Puss!

    SvaraRadera
  7. Men du, grattis till BMI-gräns-krossandet! :D klart det är värt en applåd *applåderar*
    OCh grymt att du får resultat när du kämpar så mycket :)

    SvaraRadera