fredag 11 februari 2011

ESTOCHOLMO

HEJ!
Nu ligger jag återigen här med en mage som står åt alla håll. Trodde jag skulle komma helt ifrån det där med att överäta snart med tanke på att jag börjar närma mig "normalvikt" mer och mer, men jag älskar väl helt enkelt att vräka i mig! Så varför neka mig allt det goda jag så ofta gjort tidigare?

Anyhow! Jag har minsann varit i Kungliga Huvudstaden Stockholm i en vecka ungefär. Hängt med superfina vänner, sökt jobb, festat, myst och bara haft det bra är precis vad jag har ägnat veckan åt! Nu är jag hemma i Norrland en snabbis över helgen, men nästa vecka ska jag tillbaks igen. Arbetsintervju på Scandic väntar, samt boende hos en ny fin vän. Can't wait!

Eftersom jag är sämst på bilder annars så ska ni få veckan i snabbresumé i bilder, schyst va?

FREDAG:


Anlände till Stockholm, tog tuben till min fina vän Erik i Bredäng där det bjöds på färsbiffar med fetaost, bacon och paprika. Till det ugnsrostad potatis och en ljuvlig sås. Behöver jag nämna att karln är kung i köket? Därefter tog vi oss vidare in till city igen och såg på "Trettondagsafton" på Stadsteatern. Pia Johansson var helt fantastisk, såklart!

LÖRDAG:
 


Lördagen ägnades åt shopping, för mig blev det tre par nya brallor! Jag menar, 11 kilo gör ändå lite skillnad på storlekarna kan man säga. Så jag var inte bara värd att shoppa, jag behövde det! För nog för att det skulle vara festligt, men sååå kul skulle det inte vara att springa runt utan byxor! Därefter inhandlades det vin på Systemet inför kvällens Melodifestival/Förfest, och fikades. Dagen avslutades (eller söndagen inleddes?) med två packade pojkar väntades på tuben hem efter att ha dansat hela natten. Så galet skönt att bara kunna dricka sig aspackad och dansa tills benen viker sig. Lycka, typ!

SÖNDAG:

                                                                   







Söndagseftermiddagen spenderades med två, troligen välbekanta, och ack så underbara brudar på Café Fåtöljen! Kladdkaka och morotskaka med Emelie och Lovi var den perfekta avrundningen på veckan!

MÅNDAG:
Förevigades dessvärre inte med några bilder, men var fin för det! Större delen av dagen ägnades åt sängdejting med Reine Gustavsson (d.v.s. nötande av andra Tre Kronor-boxen). Den andra delen spenderade jag med en fin vän på Café Vurma på Östermalm. Supermysigt!

TISDAG:
Inga bilder här heller!! MEN den var minst lika fin som måndagen! Tre Kronor-nötande, fika med vänner och därefter kvällsfika på Lidingö med fina vänner, pannkaka och kladdkaka. Fantastisk!

ONSDAG:


Onsdagen förevigades endast kvällen med besök hos ännu en fin vän! Där bjöds det även här på pankisar med ljuvlig drottningsylt (som inte fick vara med på bild p.g.a ful burk, haha!). Några timmar senare var vi sugna på nåt som pankisar saknar, KÖTTPROTEINER! Så what to do? Sim-sa-la-bim så trollades det fram två pepparbiffar som tillagades medium och avnjöts med (mindre, hehe) andakt. M.a.o. vi vräkte i oss det! Men jäkla gött var det!

TORSDAG:
Torsdagen (idag) blev den minst trevliga av dagarna. Jag skulle som sagt bege mig hemåt över helgen p.g.a. tillfällig bostadsbrist, och tog som jag alltid gjorde i somras, 12.20-pendeln mot Upplands Väsby hem. Därefter bytte jag till Upptåget som skulle gå direkt till Gävle, trodde jag. Men självklart hade de ändrat på detta i December och nya slutstationen vid denna tid var nu Tierp. TIERP!! Nästa tåg mot Gävle skulle gå om en timme. Snopen som jag var fick jag lov att ta mitt pick och pack och bege mig mot Tierps station där en kombinerad Pizzeria och Café(?) fanns. "Caféet" kunde endast erbjuda mig kaffe och mazarin, men det satt inte helt fel det heller! Färsk var den dessutom! När jag suttit där en stund och käkat upp min mazarin ser jag en buss komma inrullandes "Buss 510 mot Gävle via Skärplinge", bingo! tänkte jag och kastade på mig jackan samt drog med mig mitt åbäke till väska. Jag hann precis på bussen och därefter väntade en nästan två timmar lång bussresa! Hade jag väntat på tåget så hade jag varit i Gävle på en halvtimme, hehe. Jaja, väl i Gävle väntade jag en timme på nästa tåg, därefter buss och slutligen var jag hemma!

Spännande va?
Nu ska jag försöka sova bort min magvärk, sleep tight darlos!

7 kommentarer:

  1. Snacka om att ta ut det mesta av sin stockholmsresa (y) Och än är det inte över!
    (BTW, jag har fått reda på att min bostadsförmedling kommer kirra lägenhet till mig mellan 1 jun-30 aug, vilken lyx! Hoppas det löser sig för dig lika bra...;)

    Än är du spinkiluring som få, det är bara att hetsa på! (sent julrim?)

    SvaraRadera
  2. PRECIS! Det har blivit otaliga koppar te och film - riktigt mysigt! Precis så som man borde spendera fredagarna. (och gudja! Tänk, annars hade du varit fast någonstans på vägen vid det här laget.. Nu kan inte en timme i Tierp kännas så värst farlig (med mazarin och allt!).

    Du ska absolut inte tro att BMI 18 ger dig rätten att begränsa dig! Det är fortfarande BMI 20 som gäller (haha, JA, även för mig!), så till dess är det bara att hugga in. Jag sade till och med det till Lovi, när vi sågs, att du fortfarande är grymt tunn. Du skulle bli grymt fin med lite mer på dig - tro inget annat!

    Jag vet! Jag har redan rotat igenom skafferi/kyl/frys, men sanningen är den att vi varken har godis, chips, choklad, glass eller kakor! Och jag kan inte lufsa till affären i den här stormen.. Så det har fått bli limpmackor till fader kommer hem och jag kan ta bilen, för då ska glass-suget stillas!
    (BEVARA PLIKTEN!)

    SvaraRadera
  3. Låter som om du har haft en helt fantastisk vistelse i Stockholm, själv har man inte varit där sen flera år tillbaka, kanske borde man ta sig en tripp! Och hatten av för dig, du är en väldig inspirationskälla ska du veta! Fast trots att du har kommit en bra bit på vägen så ska du veta att du fortfarande (att döma av bilder osv) är alldeles för smal! Fortsätt som du gör tycker jag, du kommer bara bli finare!

    SvaraRadera
  4. Låter ju som en oerhört bra vecka, måste jag säga! Det var mycket trevligt att ses, också! ;) Dessutom håller jag med emlis (ganska dåliga) julrim - du är fortfarande mindre än mig! ;)
    Jobbig resa mot gävle däremot! :) Hur blir det med Scandicjobbet nu då, förresten?

    SvaraRadera
  5. Appro på "att inte vara skinny" (japp jag läser alltid emlis kommentarer!) så vet jag hur det känns... Men grejen är, att det är just en känsla och ingenting annat! Jag tycker vissa dagar att jag är större och bredare än alla andra jag känner, för att vissa dagar tycka att jag är smal... Det sitter i huvudet, min vän. Äter man mycket så inbillar man sig lätt att man skjuter upp i vikt ;) Kämpa på nu, HELT friska ska vi bli! (Annars kommer jag och Emli att sitta och diskutera dig också när vi fikar, moahahaa) KRAM

    SvaraRadera
  6. Haha, sant! Låter som en plan faktiskt, B&J och choklad vore ju inte helt fel ;)
    Då kanske jag tar mig en tur höhö!
    Bra att du inte ska stanna viktmässigt nu! Jättebra att det hjälper, det ska det göra. Fortsätt kämpa på så bra som du gör nu, så kommer du bara bli finare och finare :)
    Japp! Fullt ös. Don't dream your life, live your dream!

    SvaraRadera
  7. Åh vad jag älskar din blogg! Trogen läsare for life, lita på det. Kram

    SvaraRadera