onsdag 22 december 2010

TACKSAMHET

PEPPAR PEPPAR, men fan vad till freds jag känner mig just nu!
De senaste dagarna har jag enbart lagt all fokus på att ta hand om mig själv och inte stressa hit och dit för att undvika eventuella svackor som kan uppstå i ensamheten. Och vet ni? Det har hjälpt som tusan!
Jag har riktigt njutit av tanken att jag inte behöver göra något annat än just att "bara vara" (vilket kan vara galet svårt emellanåt bara det, som ni nog vet!), och samtidigt har jag valt att se på alla små ljusglimtar i vardagen och livet. Med reservation för att låta smörigt klyschig, så finns det många "småsaker" som jag just nu kan glädjas åt och må bra av;

Jag är bland annat tacksam för att jag trivs så otroligt bra med mig själv och har insett hur jäkla mycket jag tycker om att vara jag. Jag är glad för att jag idag kan göra något så simpelt som att dricka riktig julmust istället för fejk-light-versionen eller vatten (den riktiga är godare, så är det bara).
Jag tackar min lyckliga stjärna för att jag insett att jag inte behöver tvinga mig själv ut i kylan varje dag om jag inte vill! Jag är också glad över att jag idag kan göra sociala grejer som att spontant slagga hos en kompis utan att behöva ha schema på vad vi ska äta, när vi ska äta och nästan hur vi ska äta. Jag är dessutom stolt över resan jag gjort hittills och utvecklingen jag gått igenom och ibland genomlidit. En annan grej jag är näst intill malligt stolt över är att jag gjorde ett jäkla bra jobb som servitör på ett bröllop i lördags! Det var det första tio-timmarspasset jag gjort på länge, och med hjälp av massor med näringstankning i form av maffig buffé, massa nybakt bröd, god dricka och mängder med choklad, så orkade jag vara tipp-topp hela dagen. Värre var det på söndagen, haha.

Avslutningsvis så är jag just nu sjukt glad för att jag idag känner en otrolig stolthet över att jag på riktigt tar hand om mig själv och min kropp, det har jag ju inte direkt alltid gjort. Ja, det finns helt enkelt massor med saker som Nislas kan må bra av idag. Så enkelt är det!

Jo just det, om exakt en månad fyller jag Systembolaget, 20 bast alltså! Bara det är väl en riktig må-bra-grej?
Jag och fina Alex på min 19-årsdag, exakt 11 månader sen med andra ord! Jag må ha mått bra just vid tillfället när fotot togs, men oj vad olycklig jag var egentligen. Aldrig mer säger bara.
PEPPA 20-ÅRSDAGEN NU!

5 kommentarer:

  1. Herregud, vad bra det måste kännas för dig. Jag applåderar och grattar - för detta är ingen annans förtjänst än just din egen. Du förtjänar det mer än någon annan, och du är ett exemplariskt exempel på hur kampen verkligen lönar sig.

    Njut av tacksamheten, och ta inga av de små tingen för givet. Återigen, grattis, för fan!

    SvaraRadera
  2. Härligt att höra!
    Riktigt julmust ÄR godare - gäller de flesta läsksorter!
    Ooh.. du fyller år bara ett par dagar efter mig. Måste komma ihåg att gratta dig!

    Och får du riktigt tråkigt borta i Edsbyn kan du byta omgivning mot en annan by och ta en fika med mig i Sågmyra där jag befinner mig över jul. Här bjuds på 25 minusgrader, ett outlet (lager157) samt hembakta bullar :-D

    SvaraRadera
  3. Hej! jag tittade in här nyss för första gången, och fan vad jag beundrar dig. du är grym! kämpa på och tappa inte hoppet, ett sjukt liv - inget liv alls. har själv kämpat med min ätstörning under en lång period nu, gick från att driva en pro ana blogg till en frisk blogg men tog bort allting, och har under 3 månader nu kämpat själv, har gått upp i vikt, visserligen verkligen inte ångest fritt, inbillar ju mig själv ibland att det går att vara underviktig och frisk.. men jag vet ju själv, att det inte är så. är iallafall på god väg nu, helt frisk vet jag inte om man nånsin blir men jag har gått upp i vikt och har hittat mig själv samt förståndet igen, så jag vet vad du går igenom. du är en kämpe! ville mest säga det, att du är grym! kram / josephine

    SvaraRadera
  4. Du är grym Niclas och du SKA vara stolt (alla som överhuvudtaget känner vid dig ska vara stolta). Grattis som fasen och fortsätt PEPPA (för systembolaget är ju om något värt att peppa för)

    SvaraRadera
  5. God jul på dig såhär i efterhand! :-D

    SvaraRadera