måndag 28 mars 2011

MEN TJENA (På äkta Stockholmsdialekt).
Förlåt för att jag är världens sämsta bloggare, jag har haft så jäkla mycket happenings i mitt liv den senaste tiden så jag har helt försummat mitt lilla skötebarn. Jag är en hemsk bloggpappa alltså.

Hur som helst! Nu är jag en äkta 08 igen, på riktigt liksom.
Jag kom hit för två veckor sedan och har sedan dess jobbat på som en idiot på mitt nya jobb som (surprise, surprise) servitör. Har man jobbat inom restaurang sen man var 14 bast så är det ärligt talat inte så jäkla svårt att få jobb inom det faktiskt. Men jag trivs! Det är visserligen sena kvällar och nätter som får mig att emellanåt känna mig mer död än levande, men jobbet är trevligt. Många sköna karaktärer där kan jag säga, haha.

Sedan jag kom hit har jag lånat soffan av en kompis medan jag sökt eget, och vet ni? Jag har hittat och dessutom fått hyra det ultimata boendet för min del! En liten etta vid Zinkensdamm med nykaklat badrum och en stoooor klädkammare. I'm in love!
Så till helgen flyttar jag dit och blir söderkis. Underbart!

Annars då? Vad gör jag när jag inte jobbar eller fixar boende? Ja, i ärlighetens namn så ägnar jag inte en endaste sekund åt något ätstörningsförknippat i alla fall. Det kan jag lova er! Ska jag vara ärlig så känns det nästan oförskämt bra att bara njuta av livet; att inte begränsa sig och att inte hålla på med dumheter som tvångsmotion och sånt där trams. Jag försöker vila upp mig så gott jag kan när jag inte jobbar, samtidigt som jag träffar vänner och fikar, framtidsshoppar (d.v.s. lallar runt i butiker och planerar allt jag ska köpa när jag får min lön, hehe), går ut och dansar osv.
Min första lördag på jobbet slutade vi vid 01.30. Trötta som vi då var så bestämde jag och några arbetskompisar oss för att vi minsann var värda en utgång! Så vi fräschade upp oss och drog till Sturecompagniet där vi betalade 200 spänn i inträde för en timmes dans, haha! Därefter blev det efterfest i Nacka med obligatorisk fyllekorv i taxin. Jag var hemma igen vid sju på morgonen och toaldäckade efter ännu en 7-eleven-korv och cola. Superglammigt!

I kväll väntas jobb igen och imorgon ska jag på intervju på en annan restaurang. Mitt jobb är nämligen lite annorlunda, de stänger över sommaren. Så det gäller att ha framförhållning!

Nu ska jag springa ner i tvättstugan, hörs darlings. Sköt om er!


 



8 kommentarer:

  1. Aaaah just... Men då får vi ta och käka tårta en annan gång helt enkelt!!

    SvaraRadera
  2. du är så fantastisk! blir så glad av att läsa.

    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Alltså, du har fasiken rätt. Jag fikar alldeles för mycket utan dig. Men många av mina fikan blir spontant, och jag har aldrig riktigt peggat dig som typen som kommer inom tio minuter... Äsch, vill du att jag ska testa nästa gång? ;D

    Jag har för många fikan "inofficiellt planerade" med för många människor, så fastnar jag ändå i min invalda fikakrets. FY PÅ MIG, EMELIE.
    Jag vet att du är ett excellent fikasällskap!

    SvaraRadera
  4. Hå, hittade just din blogg genom en annan (Emelies) och har nu suttit och läst och läst, hehe! Shit alltså, man blir jag-vet-inte-vad-jag-ska-sätta-för-ord påt att läsa här, BRA ORD OFC! Jag är fast! Män, your good! :D

    SvaraRadera
  5. Underbart Nislas, UNDERBART! :D
    Låter som allting rullar på för dig och att du blivit mästare på att rida på vågen. Fantastiskt! :)

    Ha en härlig vecka och fortsätt vara awesome! :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. du som är så grym och smart kanske kan hjälpa mig med mina hjärnspöken lite? alltså du säger ju att du "hetsätit" dig upp till normalvikt och jag känner att jag börjar köra den stilen också. för jag inser att hur jobbigt det än är att se kroppen bli större så vill jag gå upp i vikt, jag vill vara mig själv igen. MEN, det faktum att jag inte är rädd eller har megatokångest efter en kalaaaaaasstort intag av diverse gött gör mig.. jag vet inte.. rädd? är så van vid att jag typ ska löpa amok efter en sån händelse att när jag inte gör det vet jag itne hur jag ska reagara. Jag börjar bli fruktansvärt rädd för att hamna i överätingsträsket där jag bara äter äter äter och går från undervikt, till normalvikt till övervikt till fetma.. ja du fattar... hur har du tänkt osååå? sen vill jag passa på att klaga lite på att du inte uppdaterar något längre.. saknar't! :( kraaaamar

    SvaraRadera